glömska.

När jag har bra perioder, när jag mår helt okej, börjar jag alltid fundera över om jag har överdrivit det hela. Mådde jag verkligen så där dåligt? Näää. Detta resulterar alltid i att när jag sitter hos min läkare förmildrar jag sanningen, säger att det är bättre än det är, dels för att jag hatar att sitta och berätta om hur synd det är om mig själv (jag vet att detta är det största fel man kan göra, läkare/psykologer/terapeuter VILL och MÅSTE få höra precis hur jävla helvetets illa det varit) för jag har någon förvrängd tanke om att de ska sitta och tänka att jag överdriver, att jag målar upp mig själv som ett större offer än vad jag är, att de ska tycka att jag är en liten snorunge som söker uppmärksamhet och medlidande.  Jag kan tänka mig att ni känner igen er i detta? Den andra anledningen är att jag helt enkelt inte minns. Hjärnan har väldigt lätt för att glömma, vilket leder till att så fort saker och ting börjar bli lite bättre glömmer jag hur helvetes jävla dåligt jag mått. Om och om igen, efter snart 6 års diagnos kan man ju tycka att jag vid det här laget borde ha lärt mig det, för snart har jag ju trillat dit igen. Men inte.  Kanske är det för att man så gärna vill att det ska bli bra, så man intalar sig att det blir så? 
 


Kommentarer
Alexandra

Fin blogg

Svar: Tack du!
vimotdem.blogg.se

2013-07-05 @ 21:52:34
Amanda

Jag känner igen mig jätteväl, och speciellt när man får höra av psykologen ibörjan "Hur mår du?" o så säger man sådär. Varenda gång. Inte bra eller dåligt. Sådär. För jag vill aldrig säga dåligt, för då får man en sån där tråkig medlidande blick som strålar "inte nu igen..."

Svar: Du sätter precis ord på mina tankar, det är så jag också känner. Vi borde inte behöva göra det
vimotdem.blogg.se

2013-07-06 @ 11:16:09
URL: http://itsmenotyou.blogg.se
Jessica

Tack. Jag är så glad över att jag hittade hit. Redan efter första meningen fångade du mig och jag förstod att du förstår mig. Denna text hade lika väl kunnat vara jag som skrivit. Just nu vet jag inte hur jag ska formulera mig, men allting du skriver stämmer in på minsta detalj. Psykologen, hur man börjar ifrågasätta sig själv när man känner sig bättre osv. Jag lovar att komma med vettigare kommenterer, men idag vill jag mest tacka dig för denna bloggen. Man är inte ensam om att känna som man gör.

Svar: Jag blir så glad av att läsa att du uppskattar min blogg, för det är precis dit jag vill nå, kunna förmedla till alla där ute att de inte är ensamma. Jag hoppas att du kan ta åt dig av det jag skriver och att det kan stötta dig, tusen kramar!
vimotdem.blogg.se

2013-07-06 @ 22:49:39
Alexandra N.L

Du beskrev mig precis. Jisses vad jag känner igen mig..

2013-07-07 @ 14:09:22
URL: http://idealalexandra.blogspot.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Att finnas utan att leva.

1 av 5 kommer någon gång under sitt liv att drabbas av en depression. Kanske bara tillfälligt. Kanske varar det för alltid. - Hur kan något så vanligt vara så tabubelagt? Strax innan jag fyllde 17 fick jag diagnoserna kronisk depression och ångest. Något jag brottas med dagligen. Jag har ett stort socialt umgänge, av dessa kan man på två händer räkna dem som vet. Min familj, mina närmsta vänner. Varför? Rädslan för att bli utdömd, att folk ska titta snett, att de ska vända ryggen till "psykfallet". Att ha ont i själen är inte okej. Fy fy och hysch hysch. Att drabbas av diabetes accepterar samhället, det är ju fullt normalt, men är man deprimerad, ja då jävlar är man sjuk i huvudet. Den här bloggen bestämde jag mig för att starta en dag när jag var extra trött på denna tabu. 1 av 5 lider av det, ändå känner sig de drabbade sig ensammast i hela världen, för inte en jävel vågar berätta om det. Här kommer jag anonymt att berätta om mina tankar och erfarenheter. Det är ingen tyck-synd-om-mig-blogg, det är en blogg vars syfte är att trösta, stötta, få dig att känna dig mindre ensam.

RSS 2.0