blä.

"What is depression like?" he whispered.
"It’s like drowning. Except you can see everyone around you breathing".
 

Förlåt. 
Jag mår inte så bra nu och tyvärr får bloggen lida för det.
Mina föräldrar har tvångsbokat en läkartid åt mig eftersom jag vägrar göra det själv. (Varför ska det vara så jävla svårt? Är det någon slags förnekelse? Att man inte vill acceptera att man kanske är sjuk igen?) 
Medicinbyte, säger de. Fuck it, säger jag.
 
Det gör så ont. Så fruktansvärt jävla ont.
& ensamheten, den helvetes ensamheten.


Kommentarer
Johanna

Jag håller på dig, det gör många. Känn dig inte ensam, för vi som läser kramar om dig i tanken. Vi hoppas på att du får ha några ljusa dagar nu, så du mår bättre och får ork att ta dig igenom de mörkare. För så är det, man kan inte få bort de mörka, men man kan fajtas med dem. Så att du äter Ben & Jerry för att du förtjänar det, inte för att du ska tröstas.:) Jag hoppas!!

Svar: Tusen tack för dina ord, kram <3
vimotdem.blogg.se

2013-09-25 @ 20:14:36
Johanna

Stor kram <3 <3

Svar: tusen kramar tillbaka <3
vimotdem.blogg.se

2013-09-26 @ 00:04:41
Anonym

Bästa citatet!

Jag ville inte heller inse att jag var sjuk och behövde hjälp. Man bygger upp en mur runt sig, och försöker vara stark.

Du är inte ensam, du har oss!

Svar: Ja, det är det man gör. Tyvärr. Tusen kramar<3
vimotdem.blogg.se

2013-09-26 @ 12:15:01
Sanna

Styrkekramar till dig! Jag mår också mkt sämre just nu och känner också förnekelse (dricker vin och låtsas må bra istället för att göra ngt åt det) så det tror jag absolut det kan vara för dig med. Känn inte dåligt samvete över att bloggen får lida, det är inte det viktiga. Bra att du fått en läkartid iaf,
Kanske kan det vara bra att byta medicin?
Kram

Svar: Tusen kramar tillbaka! Det värker i mig att du mår sämre. Vinet är ingen bra lösning, även om jag vet vilken enkel flyktväg det är :/ Kram <3
vimotdem.blogg.se

2013-09-26 @ 16:22:00
karin

jag har tänkt kommentera ett par gånger, men aldrig fått det till. blir aldrig nöjd eller så kommer jag mig bara inte för. du får i alla fall mig att känna mig lite mindre ensam. och jag ville bara säga att du inte ska skämmas när du inte orkar skriva ibland. tror att många av oss som läser kan känna igen sig i det, vi förstår. när du mår sämre så är det okej att bloggen får lida för det. den finns kvar när du orkar igen. vi väntar. håller tummarna för att det går/gått bra hos läkaren!

Svar: Tack snälla fina, dina ord värmer. Jag hoppas att jag kan fortsätta hjälpa dig att känna dig mindre ensam, för ensam ska ingen behöva vara. Kram <3
vimotdem.blogg.se

2013-09-29 @ 00:06:33
Grey

Ensamheten, den helvetes ensamheten. Detta är något som jag är ganska säker på att alla vi som lider av någon form av depression/ångest upplever. Ändå så skär det inom mig att läsa det här. För jag vet hur innerligt ont det gör. Hur mycket bättre hade vi inte mått om vi sluppit känna detta ovanpå allt annat? Jag kan inte annat än att önska att alla dom som mår på detta sättet hade kunnat finnas nära varandra, finnas där för varandra. Det finns så många människor jag önskar jag kunde hålla om, visa att dom inte är ensamma. Inte bara för deras skull, utan även för min, kanske mest för min. För med någon annan i mina armar så hade inte jag heller varit ensam längre.
Jag hoppas du hittar någon som kan ta ensamheten ifrån dig. Tills dess så finns jag och alla dom andra läsarna här. Vi känner och vi förstår som ingen annan.
Kramar, massa massa kramar.

Svar: Tack snälla fina du, för dina alltid lika kloka och vackra ord <3
vimotdem.blogg.se

2013-09-29 @ 11:29:30
URL: http://thegreyzone.blogg.se/
Mikaela

Snälla uppdatera, känns som att det hänt något

2013-09-29 @ 21:41:44
Mikaela

Snälla uppdatera, känns som att det hänt något

Svar: Förlåt :/ Inte min mening att oroa er, det är tiden som inte räckt till :/ Kram
vimotdem.blogg.se

2013-09-29 @ 21:41:53
Erika

Du är inte ensam om att känna så (om det är till någon tröst) :(
Kram!

Svar: Usch, gör ont att höra att du känner likadant :/ kram
vimotdem.blogg.se

2013-09-30 @ 02:45:38
Linda

Hoppas att allt är ok med dig❤❤Man blir ju lite orolig när du inte skriver i din fina blogg🌷

Svar: Tack snälla, det värmer att höra. Det är ok med mig, jag har bara inte hunnit :/ <3
vimotdem.blogg.se

2013-09-30 @ 04:28:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Att finnas utan att leva.

1 av 5 kommer någon gång under sitt liv att drabbas av en depression. Kanske bara tillfälligt. Kanske varar det för alltid. - Hur kan något så vanligt vara så tabubelagt? Strax innan jag fyllde 17 fick jag diagnoserna kronisk depression och ångest. Något jag brottas med dagligen. Jag har ett stort socialt umgänge, av dessa kan man på två händer räkna dem som vet. Min familj, mina närmsta vänner. Varför? Rädslan för att bli utdömd, att folk ska titta snett, att de ska vända ryggen till "psykfallet". Att ha ont i själen är inte okej. Fy fy och hysch hysch. Att drabbas av diabetes accepterar samhället, det är ju fullt normalt, men är man deprimerad, ja då jävlar är man sjuk i huvudet. Den här bloggen bestämde jag mig för att starta en dag när jag var extra trött på denna tabu. 1 av 5 lider av det, ändå känner sig de drabbade sig ensammast i hela världen, för inte en jävel vågar berätta om det. Här kommer jag anonymt att berätta om mina tankar och erfarenheter. Det är ingen tyck-synd-om-mig-blogg, det är en blogg vars syfte är att trösta, stötta, få dig att känna dig mindre ensam.

RSS 2.0