end.

Tar det någonsin slut?


Kommentarer
Grey

Än en gång så lyckas du röra upp miljoner tankar och känslor med dina inlägg. Denna gången med hjälp av endast en kort mening, det är inte helt illa gjort.

Jag gissar att du menar om smärtan, ångesten, oron och allt det där andra någonsin släpper taget och bara låter en leva och få må bra. Cynisk som jag är så tror jag inte det, även om jag verkligen hoppas på det motsatta. Det enda man kan göra är väl att hitta något som dämpar allt det onda till en nivå där det goda kan ta över och vara i majoritet. Frågan är väl hur mycket gott som krävs för att fylla hålen av mörker och smärta inom en. Ibland känns det som om man skulle kunna nöja sig med bara en liten bit, bara ett uns lycka, att få känna på hur det känns att leva i den värld som alla andra verkar befinna sig i. Fast å andra sidan, nöjer man sig med bara lite när man väl fått det? och vad gör man när det lilla försvinner igen?

Där finns även ett annat slut, ett som jag kan komma på mig själv med att längta till mer än något annat ibland.

Jag hoppas att du när ditt slut snart, och början på något mycket bättre. Kärlek, värme, glädje och hopp. Få förtjänar det lika mycket som du och alla andra som lever i skuggan.

Kram och lycka till idag.

Svar: Tack för lika kloka ord som alltid, det är en glädje att läsa dina kommentarer ska du veta. Mitt mål är att en dag kunna vakna och känna att jag ser fram emot vad dagen har att erbjuda, känner mig glad att jag lever.Kram
vimotdem.blogg.se

2013-08-19 @ 05:57:27
URL: http://thegreyzone.blogg.se/
Grey

Det är trevligt att veta att dom uppskattas. Även du ska ha ett stort tack för det du skriver. Under en väldigt lång period så har jag försökt att inte tänka alls, bara koppla ifrån och göra det som krävs för att överleva, men inte mycket mer. Efter en väldigt lång period av svåra panikångestanfall och depression så var det enda sättet för mig att hantera allt. Tänkte jag så mådde jag dåligt.
Nu däremot när jag läser dina inlägg så dyker tankar och frågor upp som jag inte vågat ta i på väldigt långt tid, och istället för att må dåligt så har det fått mig att börja hantera det så smått.

Svar: Så glad jag blir över att mina inlägg har den påverkan på dig! Och härligt att höra att du verkar må bättre än innan, eller hur jag ska formulera mig. Ja du förstår vad jag menar, att det inte låter nattsvart för dig liksom, kram
vimotdem.blogg.se

2013-08-20 @ 02:38:15
URL: http://thegreyzone.blogg.se/
Grey

Jo, det har blivit bättre. Så länge jag sköter mina tabletter så slipper jag dom värsta bitarna, och det är jag väldigt glad över.

Svar: Skönt att höra!
vimotdem.blogg.se

2013-08-20 @ 22:22:48
URL: http://thegreyzone.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Att finnas utan att leva.

1 av 5 kommer någon gång under sitt liv att drabbas av en depression. Kanske bara tillfälligt. Kanske varar det för alltid. - Hur kan något så vanligt vara så tabubelagt? Strax innan jag fyllde 17 fick jag diagnoserna kronisk depression och ångest. Något jag brottas med dagligen. Jag har ett stort socialt umgänge, av dessa kan man på två händer räkna dem som vet. Min familj, mina närmsta vänner. Varför? Rädslan för att bli utdömd, att folk ska titta snett, att de ska vända ryggen till "psykfallet". Att ha ont i själen är inte okej. Fy fy och hysch hysch. Att drabbas av diabetes accepterar samhället, det är ju fullt normalt, men är man deprimerad, ja då jävlar är man sjuk i huvudet. Den här bloggen bestämde jag mig för att starta en dag när jag var extra trött på denna tabu. 1 av 5 lider av det, ändå känner sig de drabbade sig ensammast i hela världen, för inte en jävel vågar berätta om det. Här kommer jag anonymt att berätta om mina tankar och erfarenheter. Det är ingen tyck-synd-om-mig-blogg, det är en blogg vars syfte är att trösta, stötta, få dig att känna dig mindre ensam.

RSS 2.0