stress.

Klumpen i magen, rädslan för att inte räcka till.
Extremt tuff kurs i skolan, alldeles för mycket jobb och väldigt många event att hålla i med utskottet. Stressen. Det dåliga samvetet för att jag inte ska hinna eller orka träffa mina vänner. Vill alltid alltid finnas för mina nära, och min sönderstressade själ får panik över att inse att jag inte ens hinner med mig själv just nu. Förstår inte hur jag ska orka hålla ihop det. Har i veckan ätit mat på stående fot. Tar för lång tid att sitta och äta. Tid har jag inte gott om.


Kommentarer
Linda

Släpp prestigen och njut av livet..❤

Svar: Tack fina du <3
vimotdem.blogg.se

2013-10-06 @ 08:32:39
Anonym

Låter jobbigt! Att lära sig säga nej till saker och prioritera är viktigt, men svårt såklart. Låter inte bra att du stressar så mycket när du redan mår dåligt, är det så viktigt att hålla i alla event?


Svar: Ja, det är nog det svåraste av allt, att säga nej. Man vill inte göra folk besvikna eller arga. Tyvärr :/tack för kloka ord, kram <3
vimotdem.blogg.se

2013-10-06 @ 12:51:44
Marie

Men snälla rara du, varför tar du på dig allt detta? Du vet ju att du har en sårbarhet varför försöker du inte minska på livstempot lite?gör du allt detta för att du själv vill el för att du tror att andra förväntar sig det? För mig som gått igenom samma sak ser din agenda fullständigt absurd ut för mig.. Det känns som om att du "ber" om ett bakslag..inte illa menat men en stark reflektion.
Kram

Svar: Du har så rätt, och innerst inne är jag medveten om det :/ Men tyvärr är man så dum mot sig själv ibland. Prestigen, förväntningarna, "duktig flicka", hur dumt det än låter :/ Jag skjuter mig själv i foten, och ändå fortsätter jag. Det värker i mig att läsa att du går igenom detta du med. Jag hoppas det går på rätt håll, kram <3
vimotdem.blogg.se

2013-10-06 @ 14:03:14
Johanna

Hoppas att det lättar med allt snart, känner med dig och den där helvetes-klumpen i magen. :(
Stor kram <3

Svar: Ja, det hoppas jag med. Tack snälla du, ta hand om dig, kram <3
vimotdem.blogg.se

2013-10-09 @ 23:37:10
Matilda Tärnhammar

Underbara du! Hej! Så mycket jag tänkt på dig den senaste tiden!! Har velat skriva till dig och läsa bloggen men jag har varit inlagd ett par veckor, kände mig så nära slutet och ville ge upp, men nu är jag hemma igen och hetsläser allt du skrivit. Herregud vännen, du får inte stressa så mycket, :( blir ledsen när jag läser att du har det tufft nu med många bollar i luften, hoppas hoppas hoppas det lugnar sig nu!
Du är stark, och en fantastisk tjej. Det vet jag!
Massa kramar <3

Svar: Hej fina du!Det gör så ont i hjärtat på mig att läsa att du varit inlagd! Mitt inre skriker bara nej nej nej. Jag hoppas med hela mitt hjärta att det går på rätt håll nu. Kämpa på, tappra du!
Tack för dina fina ord, det värmer.
Du verkar vara en fantastisk människa du också <3
vimotdem.blogg.se

2013-10-13 @ 17:09:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Att finnas utan att leva.

1 av 5 kommer någon gång under sitt liv att drabbas av en depression. Kanske bara tillfälligt. Kanske varar det för alltid. - Hur kan något så vanligt vara så tabubelagt? Strax innan jag fyllde 17 fick jag diagnoserna kronisk depression och ångest. Något jag brottas med dagligen. Jag har ett stort socialt umgänge, av dessa kan man på två händer räkna dem som vet. Min familj, mina närmsta vänner. Varför? Rädslan för att bli utdömd, att folk ska titta snett, att de ska vända ryggen till "psykfallet". Att ha ont i själen är inte okej. Fy fy och hysch hysch. Att drabbas av diabetes accepterar samhället, det är ju fullt normalt, men är man deprimerad, ja då jävlar är man sjuk i huvudet. Den här bloggen bestämde jag mig för att starta en dag när jag var extra trött på denna tabu. 1 av 5 lider av det, ändå känner sig de drabbade sig ensammast i hela världen, för inte en jävel vågar berätta om det. Här kommer jag anonymt att berätta om mina tankar och erfarenheter. Det är ingen tyck-synd-om-mig-blogg, det är en blogg vars syfte är att trösta, stötta, få dig att känna dig mindre ensam.

RSS 2.0